Burmistrz Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim
ogłasza nabór na urzędnicze stanowisko pracy

młodszy referent ds. gospodarki odpadami



1. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie lub państwa członkowskiego UE lub innego Państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych  oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
  5. wykształcenie wyższe,
  6. przynajmniej roczny staż pracy w tym przynajmniej półroczne zatrudnienia w JST,
  7. biegła znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
  8. znajomość ustawy o samorządzie gminnym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych.

UWAGA: Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.

2. Wymagania dodatkowe, będące przedmiotem oceny:

  1. preferowane wykształcenie wyższe magisterskie,
  2. znajomość programów dziedzinowych firmy SoftRes,
  3. znajomość  systemu elektronicznego obiegu dokumentów firmy Sputnik – Proton,
  4. znajomość systemu ePUAP,
  5. umiejętność obsługi interesanta,
  6. umiejętność pracy w zespole.


3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

a)    prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami komunalnymi, a szczególnie:

  • przygotowywanie stosowanych aktów prawa miejscowego w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie,
  • współpraca z jednostkami gminy w zakresie gospodarki odpadami,
  • przyjmowanie i księgowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • prowadzenie księgowości analitycznej w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • przygotowywanie danych do sprawozdawczości w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • przygotowywanie informacji o przyjęciu deklaracji dotyczącej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • wydawanie decyzji w sprawie umorzenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • przeprowadzanie kontroli nieruchomości pod kątem podania prawidłowych danych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  • przygotowywanie projektów decyzji w sprawie umorzenia opłaty za gospodarkę odpadami komunalnymi.
  • prowadzenie spraw związanych z odpadami niebezpiecznymi (np. azbest), w tym przygotowywanie wniosków o dofinansowanie,
  • prowadzenie postępowania egzekucyjnego w stosunku do osób, które posiadają zaległości z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • egzekwowanie obowiązku ustawowego od właścicieli nieruchomości  niezamieszkałych w zakresie posiadania umowy na odbiór odpadów,
  • prowadzenie postępowania przetargowego w sprawie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
  • przyjmowanie i weryfikowanie sprawozdań od przedsiębiorców,
  • sporządzanie sprawozdań podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
  • kontrola przedsiębiorców w zakresie odbioru odpadów komunalnych,
  • opisywanie faktur wystawionych przez podmiot odbierający odpady komunalne,
  • wypełniania ankiet i sporządzenie pism w sprawach z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi.
  • organizowanie akcji „sprzątanie gminy”,
  • wykonywanie czynności związanych z obsługą BDO (Baza Danych Odpadowych),
  • wydawanie decyzji w sprawie umorzenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

b)    zastępowanie pracownika na stanowisku ds. ochrony środowiska, ochrony zwierząt, łowiectwa i rolnictwa

4. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (CV),
  2. list motywacyjny,
  3. kwestionariusz osobowy,
  4. kserokopie świadectw pracy lub dokumentów potwierdzających zatrudnienie,
  5. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów,
  6. oświadczenie kandydata o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  7. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  8. oświadczenie kandydata o stanie zdrowia niezbędnym do pracy na danym stanowisku,
  9. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach,

Kserokopie wymaganych dokumentów winny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

5.    Warunki pracy i płacy:

  1. miejsce: Urząd Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolski ul. Rynek 1
  2. wymiar czasu pracy: pełny etat,
  3. umowa o pracę
  4. płaca zasadnicza zgodnie z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim,

W czerwcu 2020 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wyniósł mniej niż 6%.

6.    Termin i miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy składać (w zamkniętej kopercie) w sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim lub pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta, ul. Rynek 1, 36-050 Sokołów Małopolski, z dopiskiem: „Nabór na stanowisko młodszy referent ds. gospodarki odpadami w Urzędzie Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim”  w terminie do dnia 6 sierpnia 2020 r. do godz. 14:00.
Aplikacje, które wpłyną po terminie, nie będą rozpatrywane.
O terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni listownie lub telefonicznie.

Informacje o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy i Miasta, niezwłocznie po przeprowadzeniu naboru.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L Nr 119, str. 1) zwanego dalej RODO, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolski, z siedzibą w Sokołowie Małopolski, 36-050 Sokołów Małopolski, ul. Rynek 1.
  2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@e-sokolow-mlp.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. C) RODO to jest na podstawie art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz w związku z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. na podstawie Pani/Pana zgody – w zakresie danych nie objętych zakresem ww. ustaw.
  4. Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na wybrane stanowisko pracy.
  5. Pani/Pana osobowe mogę być udostępniane podmiotom do tego uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów, a w szczególności Pana/Pani imię i nazwisko, w przypadku spełnienia kryteriów formalnych naboru, stanowią informację publiczną i mogą być udostępniane w trybie przewidzianym ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
  6. Dane osobowe wybranego kandydata (imię, nazwisko i adres zamieszkania), mogę być umieszczane w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
  7. Dane osobowe, będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż 3 miesiące od zakończenia naboru/konkursu/rekrutacji.
  8. Dane osobowe osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do II etapu, będą przetwarzane po zakończeniu naboru w celach sprawozdawczych, oraz archiwizowane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  10. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w procesie rekrutacji.
  11. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych, które Pana/Pani dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Posiada Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych (w przypadkach kiedy wynika to z rozdziału III RODO).
  12. W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania, przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  13. Przysługuje Pani/Panu również prawo do złożenia skargi w związku z przetwarzaniem ww. danych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).


Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV powinny być podpisane i opatrzone klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenia o ochronie danych osobowych) (Dz.U. UE L Nr 119, str. 1) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

Burmistrz Gminy i Miasta

Sokołów Małopolski

Andrzej Ożóg

Pliki do pobrania

Ostatnia modyfikacja: 03-09-2020
Utworzone przez: Jerzy Chorzępa
Opublikowane przez: Piotr Rafiński