OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Burmistrz Gminy i Miasta Sokołów Małopolski ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze – młodszy referent ds. gospodarki odpadami

  1. Wymagania niezbędne:
    1. obywatelstwo polskie,
    2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
    3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
    4. wykształcenie wyższe,
    5. znajomość przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
    6. znajomość przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
    7. znajomość przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
    8. znajomość przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
    9. znajomość przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
    10. znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. o Kodeks postępowania administracyjnego,
    11. wykształcenie wyższe,
    12. przynajmniej pięcioletni staż pracy,
    13. biegła umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych,
    14. nieposzlakowana opinia.
  2. Wymagania dodatkowe:
    1. w ramach wymaganego wykształcenia wyższego preferowanym kierunkiem jest administracja,
    2. co najmniej 5-miesięczny staż pracy na podobnym stanowisku w jednostce samorządu terytorialnego,
    3. znajomość programów dziedzinowych firmy SoftRes,
    4. znajomość systemu ePUAP,
    5. umiejętność obsługi interesanta.
  3. Zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy:
    1. obsługa informacyjna mieszkańców w zakresie systemu gospodarki odpadami komunalnymi, m. in. płatności z tytułu zagospodarowania odpadów komunalnych, harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, zasad segregacji odpadów,
    2. prowadzenie spraw związanych z reklamacjami mieszkańców w zakresie niewykonania usługi odbioru odpadów,
    3. księgowania płatności z tytułu zagospodarowania odpadów komunalnych,
    4. windykacja należności,
    5. prowadzenia spraw związanych z umorzeniami zaległości w opłatach z tytułu zagospodarowania odpadów komunalnych,
    6. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
    7. analiza i weryfikacja deklaracji składanych przez właścicieli nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ich wprowadzanie do systemu,
    8. prowadzenie postępowań w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym także przygotowywanie decyzji ustalających wysokość takiej opłaty,
    9. obsługa systemu informatycznego wspomagającego system gospodarki odpadami komunalnymi, w tym obsługa i aktualizacja bazy podmiotów zobowiązanych do opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    10. prowadzenie spraw związanych ze zwolnieniem w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, w tym także przygotowywanie decyzji o utracie prawa do zwolnienia,
    11. współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
    12. przygotowywanie projektów aktów prawnych (zarządzenia, uchwały) w sprawach z zakresu gospodarki odpadami,
    13. przygotowywanie informacji i ich aktualizacja do Biuletynu Informacji Publicznej oraz gminnej strony internetowej,
    14. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
    15. udzielanie informacji publicznej w zakresie gospodarki odpadami,
    16. prawidłowe archiwizowanie dokumentów wydziału i terminowe przekazywanie dokumentów do archiwum zakładowego.
  4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
    1. wymiar czasu pracy – pełny etat;
    2. miejsce wykonywania pracy – Urząd Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim, ul. Rynek 1, 36-050 Sokołów Małopolski.
  5. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.
  6. Wymagane dokumenty:
    1. życiorys,
    2. list motywacyjny,
    3. kwestionariusz osobowy wg załączonego wzoru,
    4. oświadczenie o posiadanym obywatelstwie polskim wg załączonego wzoru,
    5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych wg załączonego wzoru,
    6. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe wg załączonego wzoru,
    7. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku urzędniczym wg załączonego wzoru,
    8. oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,
    9. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tej rekrutacji,
    10. kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie stażu pracy,
    11. kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie wykształcenia,
    12. kserokopie innych dokumentów, potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. o ukończonych kursach, szkoleniach),
    13. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku osoby niepełnosprawnej, która zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z art. 13 a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
      Dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata powinny być opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem, natomiast kserokopie dokumentów potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
  7. Terminy i miejsce składania dokumentów:
    Wymagane dokumenty aplikacyjne z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: młodszy referent ds. gospodarki odpadami” należy składać w formie pisemnej w zaklejonych kopertach w sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim lub przesłać na adres: Urząd Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim, ul. Rynek 1, 36-050 Sokołów Małopolski w terminie do dnia 12 sierpnia 2025 r. do godziny 09:00. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Urzędu.
  8. Dane osobowe - klauzula informacyjna:
    Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/45/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) określane dalej jako „RODO” informujemy, że:
    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych zgromadzonych w postępowaniu konkursowym jest Burmistrz Gminy i Miasta Sokołów Małopolski z siedzibą przy ul. Rynek 1, 36-050 Sokołów Małopolski, tel.: 17 77 2 019, 
    2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem adresu poczty e-mail: odo@e-sokolow-mlp.pl,
    3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze – młodszy referent ds. gospodarki odpadami,
    4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
      1. art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze), w zw. z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy ( Dz. U. z 2025 r. poz. 277 z późn. zm.) oraz art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135),
      2. art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. na podstawie Pani/Pana zgody –  w przypadku podania danych osobowych, które nie są wymagane przepisami prawa,
    5. Odbiorcami Pana/i danych osobowych mogą być tylko podmioty uprawnione do odbioru Pana/Pani danych w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Burmistrz Gminy i Miasta Sokołów Małopolski,
    6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
    7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
    8. Ma Pani/Pan prawo do:
      1. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
    9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przedmiocie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych.
    10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
    11. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w konkursie na stanowisko.
    12. W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania, przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    13. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
  9. Dodatkowe informacje:
    1. Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
    2. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie, mailowo lub listownie na numer telefonu, adres elektroniczny bądź adres korespondencyjny wskazany w dokumentach aplikacyjnych. W celu usprawnienia procedury rekrutacyjnej prosi się kandydatów o podanie numeru telefonu w dokumentach aplikacyjnych.
    3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim.
    4. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni na przedmiotowym stanowisku mogą zostać odebrane osobiście przez kandydata po zakończeniu procedury konkursowej lub na wniosek kandydata mogą zostać odesłane na adres wskazany w dokumentacji aplikacyjnej. W przypadku nieodebrania przez kandydatów dokumentów aplikacyjnych zostaną one zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia procedury konkursowej. Również w przypadku unieważnienia lub nierozstrzygnięcia konkursu dokumenty aplikacyjne wszystkich kandydatów podlegają zasadom wskazanym w powyższym opisie.

Pliki do pobrania:

  1. Zarządzenie w sprawie naboru
  2. Treść ogłoszenia
    1. Kwestionariusz osobowy
    2. Oświadczenia
Ostatnia modyfikacja: 29-07-2025
Utworzone przez: Piotr Rafiński
Opublikowane przez: Piotr Rafiński