OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Burmistrz Gminy i Miasta Sokołów Małopolski ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze – radca prawny w Urzędzie Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim

  1. Wymagania niezbędne:
    1. obywatelstwo polskie, państwa członkowskiego UE lub innego Państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
    3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    4. wykształcenie wyższe magisterskie prawnicze,
    5. uprawnienie do wykonywania zawodu radcy prawnego, potwierdzone wpisem na listę radców prawnych i złożonym ślubowaniem, zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych,
    6. co najmniej 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu radcy prawnego,
    7. co najmniej 2-letnie doświadczenie w zakresie obsługi prawnej sesji i komisji organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego,
    8. biegła umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych,
    9. nieposzlakowana opinia.
  2. Wymagania dodatkowe:
    1. znajomość zasad techniki legislacyjnej,
    2. bardzo dobra znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej.
  3. Zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy:
    Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku pracy będzie należała obsługa prawna Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolski, Rady Miejskiej w Sokołowie Małopolskim oraz jednostek organizacyjnych Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim poprzez:
    1. udzielanie porad i konsultacji prawnych, sporządzanie opinii prawnych,
    2. opiniowanie pod względem prawnym projektów zarządzeń Burmistrza i Dyrektorów jednostek organizacyjnych Gminy Sokołów Małopolski oraz projektów uchwał Rady Miejskiej w Sokołowie Małopolskim,
    3. opiniowanie projektów umów, pism, decyzji, wewnętrznych aktów normatywnych i innych dokumentów sporządzonych przez pracowników Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim i jednostek organizacyjnych,
    4. koordynowanie działań oraz doradztwo i udzielanie pomocy w zakresie realizacji zamówień publicznych,
    5. przygotowywanie w skomplikowanych sprawach projektów uchwał, umów i decyzji administracyjnych,
    6. prowadzenie spraw przez sądami, organami administracji publicznej w postępowaniu egzekucyjnym oraz postepowań polubownych,
    7. uczestnictwo w prowadzonych przez Gminę negocjacjach,
    8. pomoc prawna związana z realizowanymi przez Gminę projektami unijnymi, w tym rozstrzyganie wątpliwości prawnych powstałych w procesie kontroli projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, w których beneficjentem jest Gmina Sokołów Małopolski lub podległe jednostki organizacyjne Gminy,
    9. udział w sesjach Rady Miejskiej w Sokołowie Małopolskim,
    10. wykonywanie innych czynności według potrzeb Gminy, związanych z obsługa prawną.
  4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
    1. wymiar czasu pracy – pełny etat, z uwzględnieniem przepisów art. 18 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych, tj. czas pracy radcy prawnego w lokalu jednostki organizacyjnej nie może być krótszy niż dwie piąte wymiaru czasu pracy,
    2. miejsce wykonywania pracy – Urząd Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim, ul. Rynek 1, 36-050 Sokołów Małopolski.
  5. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
  6. Wymagane dokumenty:
    1. życiorys,
    2. list motywacyjny,
    3. kwestionariusz osobowy wg załączonego wzoru,
    4. oświadczenie o posiadanym obywatelstwie wg załączonego wzoru,
    5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych wg załączonego wzoru,
    6. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe wg załączonego wzoru,
    7. oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,
    8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tej rekrutacji,
    9. kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie stażu pracy,
    10. kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie wykształcenia,
    11. kserokopia dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych i złożenie ślubowania zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych,
    12. kserokopie innych dokumentów, potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. o ukończonych kursach, szkoleniach),
    13. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku osoby niepełnosprawnej, która zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z art. 13 a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

      Dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata powinny być opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem, natomiast kserokopie dokumentów potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

  7. Terminy i miejsce składania dokumentów:
    Wymagane dokumenty aplikacyjne z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: radca prawny w Urzędzie Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim” należy składać w formie pisemnej w zaklejonych kopertach w sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim lub przesłać na adres: Urząd Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim, ul. Rynek 1, 36-050 Sokołów Małopolski w terminie do dnia 19 grudnia 2025 r. do godz.: 11:00. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Urzędu.
  8. Dane osobowe - klauzula informacyjna:
    Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/45/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) określane dalej jako „RODO” informujemy, że:
    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych zgromadzonych w postępowaniu konkursowym jest Burmistrz Gminy i Miasta Sokołów Małopolski z siedzibą przy ul. Rynek 1, 36-050 Sokołów Małopolski, tel.: 17 77 29 019, 
    2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem adresu poczty e-mail: odo@e-sokolow-mlp.pl,
    3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze – radca prawny,
    4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
      • art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze), w zw. z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy ( Dz. U. z 2025 r. poz. 277 z późn. zm.) oraz art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135),
      • art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. na podstawie Pani/Pana zgody –  w przypadku podania danych osobowych, które nie są wymagane przepisami prawa,
    5. Odbiorcami Pana/i danych osobowych mogą być tylko podmioty uprawnione do odbioru Pana/Pani danych w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Burmistrz Gminy i Miasta Sokołów Małopolski,
    6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
    7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
    8. Ma Pani/Pan prawo do:
      • dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      • sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      • ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
    9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przedmiocie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych.
    10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
    11. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w konkursie na stanowisko.
    12. W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania, przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    13. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
  9. Dodatkowe informacje:
    1. Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
    2. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie, mailowo lub listownie na numer telefonu, adres elektroniczny bądź adres korespondencyjny wskazany w dokumentach aplikacyjnych. W celu usprawnienia procedury rekrutacyjnej prosi się kandydatów o podanie numeru telefonu w dokumentach aplikacyjnych.
    3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim.
    4. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni na przedmiotowym stanowisku mogą zostać odebrane osobiście przez kandydata po zakończeniu procedury konkursowej lub na wniosek kandydata mogą zostać odesłane na adres wskazany w dokumentacji aplikacyjnej. W przypadku nieodebrania przez kandydatów dokumentów aplikacyjnych zostaną one zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia procedury konkursowej. Również w przypadku unieważnienia lub nierozstrzygnięcia konkursu dokumenty aplikacyjne wszystkich kandydatów podlegają zasadom wskazanym w powyższym opisie.

Pliki do pobrania

Ostatnia modyfikacja: 05-12-2025
Utworzone przez: Piotr Rafiński
Opublikowane przez: Piotr Rafiński