Skarbnik gminy jest pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie powołania.

Rada gminy na wniosek burmistrza powołuje i odwołuje skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu. Rada Miejska w Sokołowie Małopolskim Uchwała Nr XXXIX/427/2018 z dnia 26 lutego 2018 r. powołała Panią Monikę Lichotę na stanowisko skarbnika Gminy i Miasta Sokołów Małopolski.

Do obowiązków głównego księgowego budżetu Gminy i Miasta Sokołów Małopolski należy:

  • prowadzenie rachunkowości,
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
  • dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań burmistrza znajdujących się w zakresie działania Referatu Budżetu i Finansów,
  • sprawowanie bezpośredniego zwierzchnictwa służbowego nad pracownikami Referatu Budżetu i Finansów.

Skarbnik Gminy i Miasta Sokołów Małopolski – Monika Lichota

Ostatnia modyfikacja: 09-07-2018
Utworzone przez: Piotr Rafiński
Opublikowane przez: Piotr Rafiński