Skarbnik gminy jest pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie powołania.
Rada gminy na wniosek burmistrza powołuje i odwołuje skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu. Rada Miejska w Sokołowie Małopolskim Uchwała Nr XXXIX/427/2018 z dnia 26 lutego 2018 r. powołała Panią Monikę Lichotę na stanowisko skarbnika Gminy i Miasta Sokołów Małopolski.
Do obowiązków głównego księgowego budżetu Gminy i Miasta Sokołów Małopolski należy:
- prowadzenie rachunkowości,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań burmistrza znajdujących się w zakresie działania Referatu Budżetu i Finansów,
- sprawowanie bezpośredniego zwierzchnictwa służbowego nad pracownikami Referatu Budżetu i Finansów.
Skarbnik Gminy i Miasta Sokołów Małopolski – Monika Lichota