Otwarty konkurs ofert na realizacje zadania z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym

15.07.2025

OGŁOSZENIE
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.).


Burmistrz Gminy i Miasta Sokołów Małopolski
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizacje zadania z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym poprzez organizację warsztatów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Sokołów Małopolski, pn.:
„ Aktywne wakacje”


Konkurs jest adresowany do organizacji pozarządowych, podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 oraz art.11 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

I. Rodzaj zadania, terminy zleconego zadania oraz wysokość środków publicznych przeznaczonych na jego realizację:

  1. Zadanie dot. Przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym poprzez organizację warsztatów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Sokołów Małopolski, pn.: „Aktywne wakacje”
  2. Termin realizacji zadania – od 1 sierpnia 2025 r. do 31 sierpnia 2025 r.
  3. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2025 r. – 18 000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100).

W/w zadanie mieści się w sferze zadań publicznych określonych w art. 4 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

II . Cel zadania

Celem w/w zadania publicznego jest ograniczanie ryzyka uzależnień u dzieci i młodzieży – uczniów szkół podstawowych, poprawa zdrowia i kondycji fizycznej i psychicznej poprzez organizację warsztatów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Sokołów Małopolski w okresie wakacji.

III. Zasady przyznawania dotacji

  1. Zasady przyznawania dotacji na realizację w/w zadania określają przepisy:
    * Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie 
    (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.),
    * Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. , poz. 1530 z późn. zm.),
    * Uchwała Nr IX/69/2024 Rady Miejskiej w Sokołowie Małopolskim w sprawie przyjęcia „Programu Współpracy Gminy Sokołów Małopolski z organizacjami pozarządowymi i podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r., o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025"
    * Uchwała Nr XII/122/2025 Rady Miejskiej z dn. 26 lutego 2025 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2025 rok.

  2. Zlecenie realizacji w/w zadania odbędzie się w formie wsparcia poprzez udzielenie dotacji na dofinansowanie realizacji zadań. Wymagany minimalny wkład własny oferenta to 10% kosztów realizacji zadania publicznego.

  3. Przyznanie dotacji na realizację w/w zadania nastąpi na podstawie zawartej umowy z podmiotem, którego oferta zostanie wybrana w konkursie na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Przekazanie dotacji nastąpi jednorazowo w wysokości 100% kwoty przyznanej dotacji. Termin przekazania dotacji (środków) – do 21 dni od dnia zawarcia umowy.

  4. Dotacja zostanie przyznana na podstawie wybranej oferty i zawartej umowy z obowiązkiem rozliczenia się po wykonaniu zadania.

  5. Rozliczane będą wyłącznie koszty ponoszone od dnia zawarcia umowy do terminu zakończenia realizacji zadania określonego w podpisanej umowie.

  6. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego należy sporządzić w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego.

III. Terminy i warunki realizacji zadania:

  1. Termin realizacji zadania określa się od 1 sierpnia 2025 r. do 31 sierpnia 2025 r., (w ofercie należy wskazać dokładne terminy trwania 3 edycji 5-dniowych warsztatów, z założeniem, że jedna edycja trwa nieprzerwanie przez 5 dni od poniedziałku do piątku).

  2. Przewidziana liczba oraz wiek uczestników (łącznie we wszystkich warsztatach): 45-60 osób – tj. 3 grupy liczące od 15 do 20 osób w wieku 7-12 lat. W przypadku braku chętnych dopuszcza się możliwość wielokrotnego udziału tych samych uczestników w kolejnej edycji warsztatów.

  3. Szczegółowe warunki realizacji zadania:

    a)    organizacja warsztatów profilaktycznych poprzez zorganizowanie zajęć np. sportowych, artystycznych, kulinarnych, językowych oraz wycieczek, wędrówek leśnych itp. z dziećmi oraz młodzieżą zagrożonych dysfunkcjami z terenu gminy Sokołów Małopolski.

    b)    organizator jest zobowiązany do zapewnienia uczestnikom bezpiecznych i higienicznych warunków wypoczynku oraz właściwej opieki wychowawczej, w tym wykwalifikowanej kadry posiadającej odpowiednie uprawnienia,

    c)    oferent w trakcie wypoczynku zapewni uczestnikom pełne wyżywienie, sprawny i bezpieczny transport (w trakcie organizowanych w ramach projektu wyjazdów) oraz ubezpieczenie.

    d)    Gmina Sokołów Małopolski na potrzeby realizacji warsztatów udostępnia obiekt Zespołu Szkół Nr 2 w Nienadówce.

IV. Termin składania ofert

  1. Oferty należy składać na formularzu określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych działań (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą „Aktywne wakacje” w terminie do 22 lipca 2025 roku, do godz. 08:00 osobiście lub za pośrednictwem poczty. Za datę złożenia lub wpływu uznaje się dzień wpływu do Urzędu Gminy i Miasta Sokołów Małopolski, 36-050 Sokołów Małopolski, ul. Rynek 1. Na kopercie musi być umieszczony adres zwrotny oferenta.

  2. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania oferenta. Wymagane załączniki muszą być dołączone do oferty w formie papierowej, a dołączone kopie musza być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta, na każdej stronie dokumentu. Ofertę należy wypełnić w każdym wymaganym polu i rubryce, a jeżeli wypełnienie nie dotyczy podmiotu należy wpisać „nie dotyczy”.

  3. Oferty, które zostaną złożone po wyznaczonym terminie nie będą brane pod uwagę w konkursie i zostaną zwrócone oferentowi bez otwierania. Odrzuceniu podlegają również oferty:

    a) nieprawidłowo lub błędnie wypełnione, jeżeli nie zostały poprawione w wyznaczonym terminie,

    b) niezgodne ze wzorem,

    c) złożone przez podmiot nieuprawniony,

    d) nie dotyczące pod względem merytorycznym zadań wskazanych w ogłoszeniu o konkursie,

    e) podpisane przez osobę nieuprawnioną.

  4. Do oferty należy dołączyć:

    a) kopię aktualnego wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji, potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,

    b) statut,

    c) oświadczenie oferenta, że oferent oraz osoby zaangażowane do pełnienia funkcji opiekuńczo- wychowawczych o której mowa w ust. 1, nie zostały skazane za przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art.189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.1939),

    d) oświadczenie oferenta, że w przypadku wyboru oferty do realizacji zadania publicznego przed podpisaniem umowy dostarczy

    •    kopię informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189 a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939) nie starszą niż 12 m-cy wobec osób, które będą pełnić funkcje opiekuńczo-wychowawcze przy realizacji zadania publicznego

    •    oświadczenie, że wykonawca będzie realizował zadania wynikające z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. 2024 poz. 560) w zakresie uzyskania oświadczeń i informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym i KRK o osobach, które będą zatrudnione lub dopuszczone do realizacji powyższego zadania.

  5. Otwarcie ofert nastąpi 22 lipca r. o godz. 10:00 

  6. Oferty podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym, otwarcie ofert – etap 1,

  7. Oferty zweryfikowane pozytywnie pod względem formalnym są następnie rozpatrywane pod względem merytorycznym, rozstrzygnięcie – etap II,

  8. Kryteria rozpatrywania ofert:

    a) ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez ubiegającą się organizację,

    b) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do  zakresu rzeczowego zadania,

    c) ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadanie publiczne,

    d) planowany przez wnioskodawcę udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł, w tym wkład własny uczestników na realizację zadania publicznego,

    e) planowany wkład rzeczowy i osobowy oferenta,

    f) analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych zrealizowanych przez wnioskodawców w latach poprzednich, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość wykonania oraz sposób rozliczania otrzymanych na ten cel środków.

  9. Komisja weryfikuje i opiniuje rozpatrzone oferty i sporządza protokoły – etap I, II, a następnie przekazuje je Burmistrzowi Gminy i Miasta Sokołów Małopolski.

  10. Wyniki konkursu ogłasza się poprzez wywieszenie na tablicy Urzędu Gminy i Miasta Sokołów Małopolski na stronie internetowej Urzędu Gminy i Miasta Sokołów Małopolski (www.sokolow-mlp.pl) oraz w BIP-ie (bip.sokolow-mlp.pl).

  11. Szczegółowe informacje na temat konkursu można uzyskać pod numerem telefonu (17) 7729019 lub w pokoju nr 9, Urzędu Gminy i Miasta Sokołów Małopolski.

V. Unieważnienie konkursu

  1. Burmistrz Gminy i Miasta Sokołów Małopolski może unieważnić otwarty konkurs ofert, jeżeli:

    a) nie złożono żadnej oferty,

    b) żadna z ofert nie spełniała wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu.

VI. Postanowienia końcowe

Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do odwołania otwartego konkursu ofert bez podania przyczyny.

Pliki do pobrania

Ostatnia modyfikacja: 22-07-2025
Utworzone przez: Piotr Rafiński
Opublikowane przez: Piotr Rafiński